Promotiewedstrijd damesploeg

Geschreven door: Vera Feitsma

De dag begon met een peptalk van Michael met als hoofdboodschap: plezier maken. Daar werd door Margo nog snel ‘en boven Vitalis eindigen’ aan toegevoegd, waarna begonnen werd met de eerste fotosessie van de dag. De flitsende promotiehemdjes moesten immers wel geshowd worden. De sfeer was goed, in een stralend zonnetje konden eventuele tegenslagen met een brownie worden weggespoeld en de dag werd afgesloten met een gezellig etentje. Bij alle onderdelen konden de atletes rekenen op aanmoedigingen van ploeggenoten, trainers en supporters, die in sommige gevallen zelfs werden belast met speciale taak (Luuk-broekjescoördinator-Wijering).

De wedstrijd zelf was ook bijzonder te noemen. De punten-op-plaats zorgden voor gekke tactische races en spannende vrouw-tegen-vrouwgevechten. Over de prestaties was niet iedereen even tevreden, maar toch vielen er drie seizoensbeste prestaties (Moniek en Sandra op de 100m en Dionne op hinkstap) en twee persoonlijke records (Margo op kogelslingeren en Vera op de 100mH ) te vieren. Verder maakte Laura haar comeback op de 800m, debuteerde Margo op de 3000m en was Aline blij dat ze de ploeg deze wedstrijd niet alleen kon aanmoedigen maar ook op het onderdeel kogelstoten kon vertegenwoordigen. De dag werd met een knaller afgesloten toen Laura, Vera, Moniek en Sandra het clubrecord op de Zweedse estafette uit de boeken liepen.

Het podium bleek uiteindelijk niet haalbaar, daarvoor waren een aantal teams (vooral de werpsters van Groningen) echt een paar maten te groot. De strijd om promotie was echter wel heel spannend, maar werd helaas op één punt in het nadeel van ’t Haasje beslist. Toch is het hoofddoel van de dag, plezier maken, zeker gelukt! En oja, we eindigden ook ruim boven Vitalis!

En heel eerlijk, hoe erg is het eigenlijk om nog een jaartje in de tweede divisie te blijven, met wedstrijden dicht bij huis, een minder clubkledingkritische jury en bovenal de aanwezigheid van onze mannenploeg! :)